Intalnire de gradul trei cu jandarmii


Marti, orele 16.40, zona Str. Vasile Conta - doua-trei strazi mai incolo de Intercontinental spre Romana (unde de altfel si lucrez). Doi jandarmi cat usa ne opresc politicos (eram cu un coleg):
- Va rog sa ne prezentat' un act de indentitate!
Ne conformam fara sa cracnim desi nu eram prea fericiti de situatie. Doar ca prima este gasita legitimatia de la locul de munca. Neinteresanta! "BULETINU'!" Ok, buletinul!
- Va rog sa imi aratati ce aveti in rucsac!, spuse unul dintre dulapurile in albastru.
- Carti si mancare!
- Aratati-mi!
Deschid rucsacul plin de interes pentru ce va urma...ii arat unul dintre compartimentele lui in care aveam pachetul zilei, pe care nu il mancasem...
- Deschide-ti si in partea cealtalalta (nu imi apartine pocirea cuvantului, eu doar relatez)!
Deschid, aveam carti (atlase de anatomie, cursuri printate si carti).
Jandarmul este contrariat, nu recunoaste formele cartilor, probabil ca nu vazuse prea multe la viata lui.
- Ce avet acolo?
- Carti?
- Ce faceti cu ele?
- Le studiez!
Pare contrariat, dar decide sa treaca peste...
- Arme albe aveti?
Acum par eu contrariat!
- Lingura de la pachet!
Incearca un mic zambet!
- E nu, arme albe...
- Orezu' pe care nu l-am mancat...il am in geanta de luni!
Nu mai zambeste.
- Dvs. nu ati vazut ce acte de huliganism s-au intamplat...noi suntem aici sa va aparam.
Nu prea am inteles cum ma apara pe mine cotrobaindu-ma prin geanta si buzunare...dar sunt un novice in ale strategiilor de mentinere a ordinei publice.
Eu am mai stationat la locul in care am fost perchezitionat pentru a imi inchide rucsacul. Aveam un fermuar mai indaratnic care refuza sa se inchida. Jandarmul nu intelegea ce fac acolo si cred ca se simtea dator sa mai zica ceva.
- Sunteti liber! zice invitandu-ma politicos sa eliberez zona.
- Da? Sunteti sigur? Oau, ce bine! ii raspund eu, e adevarat pe un ton sarcastic si plec.

In fata Ministerului de Interne alt soc. Toata parcarea era plina de masini de interventie rapida a jandarmeriei si mascati peste tot in jurul lor. Nu exagerez daca spun ca erau cel putin 40 de masini de interventie si de vreo 4-5 ori mai multi oameni cu cagule si inarmati corespunzator. Imi zic in sine: "Pentru siguranta mea, sigur!"

MENTIONEZ CA SUNT SOLIDAR CU JANDARMII, DAR NU SUNT SOLIDAR CU STRATEGII GRADATI CARE II CONDUC SI I-A LASAT SA ISI IA PIETRE IN MUFA SI AU INTARZIAT INTERVENTIA SI ACUM II SUPUN OPROBIULUI PUBLIC PUNANDU-I SA INTIMIDEZE OAMENII PRIN NUMARUL LOR MARE PE STRAZI.

Niciun comentariu:

  • - Geanta din material textil rezistent si intarit cu material termocolant. Este cusuta manual cu motive populare romanesti. Motivul nu se repeta si pe spa...

Postări populare