Reintoarcerea fiului ratacitor


“A venit primavara”, asa imi incepeam compunerile atunci cand impins de la spate de parinti ma duceam la scoala. “Lasa, mama, ca oamenii cu carte au toate usile deschise”, imi zicea mama plina de speranta si credinta. Ea credea in ceea ce spunea. Eu nu. Atunci si acum. Nu cartea iti deschide usa, ci cheia potrivita si forta de apasare pe clanta. Si una si alta nu le obtii cu cartea, ci cu partea. Dar asta e alta poveste…frustrarile unui frizer ajuns bugetar, alta data. Acum…”a venit primavara”, cica… E ziua femeilor. Asa o fi…ca ele au mai multe zile decat noi, barbatii. Pana si talharu’ cand te jefuieste iti zice: banii sau viata? Femeile le vor pe amandoua. Dar si asta e alta poveste. “A venit primavara…e ziua femeii!” A mea, a ta…a lui…e ziua tuturor femeilor. Si ele stiu asta. Stiu, cum sa nu stie…ca atunci cand ne-am facut contractul…la inceputul lumii…la drepturi si indatoriri…cine credeti ca a scris? Femeia! Ca de unde sa scrie barbatu…ca calimara era la ea. O fi avut el penita, dar calimara era la ea. Au facut amandoi un contract. Si "penita" si "calimara". Dar tot cea cu calimara a dictat. Asa e si acum. E ziua lor. Si noi stim…si ele stiu, toti stim. Dar numai ele sunt cele care beneficiaza.

Femeia e cea pe care o strigi cand te miri, cea pe care o invoci cand te superi, e cea pe care te razbuni cand esti nervos, e cea care te asculta cand esti trist si cea care se lasa trasa de cozi ca sa iti arati tu suprematia. Femeia e cea care te-a nascut. Femeia e cea care te-a facut tata si cea care te intreaba daca iti e bine. Femeia e cealalta aripa care face din tine un inger sau un drac. Femeia e lipiciul care tine lumea legata.

Pentru ca si eu am in viata mea o groaza de femei, mama, sotie, sora, prietene, colege, vecine, amice etc. am decis ca nu e un moment mai bun sa ma apuc sa scriu iar pe blog decat azi si in misoginismul meu…sa urez un LA MULTI ANI tuturor femeilor.

2 comentarii:

Monica spunea...

Bine ai revenit :)

Jean Bica spunea...

Bine (ca) v-am regasit!

  • - Geanta din material textil rezistent si intarit cu material termocolant. Este cusuta manual cu motive populare romanesti. Motivul nu se repeta si pe spa...

Postări populare