Ce am avut si ce-am pierdut…

Vad pe tot felul de bloguri…in mijloacele de transport in comun, la TV, in lift…peste tot…o noua moda: introspectie (intre noi fie vorba, nu e un cuvant care sa-l folosesc prea des, dar ca romanu’ cand merge la nunta, biserica, in vizita, isi pune cele mai smechere haine…asa si eu, folosesc cuvinte mari numai la zi de sarbatoare). M-am gandit ca o fi o moda…vorba aia: Ce-am avut si ce-am pierdut?

Pai am avut totul. Acum am mai mult decat in trecut si ceva in plus si imi lipseste ceea ce imi prisosea. Enigmatic, nu? Pai…ca noi toti, viata se invarte in jurul unui job, a unei familii, a unor hobby-uri si a unei case. Pentru unele dintre ele ai nevoie de bani, pentru altele de trairi sufletesti. Eu am mai multe trairi, mai multe sentimente si mai putini bani. Consider ca conceptul de viata minimalist nu e doar un concept excentric…poate functiona. Ca si evreul care se duce la popa lui si se plange ca numai are loc in casa, de soacra, copii, nevasta, cumnate si cumnati, iar popa lui (poate ii zice rabin, dar nu vreau sa gresesc si imi e lene sa ma documentez, asa ca pastrez “popa lui”) ii zice sa bage pe rand: capra, cainele, pisica, vaca, porcu’. Dupa o perioada…vine inapoi evreul la popa lui si ii zice ca e mai ingesuiala, ca e exasperat, popa ii zice sa scoata pe rand toate animale. Dupa alta saptama vine evreul si zice ca e nemaipomenit, are atata loc… Asa si eu. Pot sa ma adaptez cu toate lipsurile. Mi-ati luat 25%? Sa fie primit si considerati pomana pentru cand o sa ma duc pe lumea cealalta. Sau sa va faceti coliva din ei. Ma amenintati ca ma dati afara? OK, oricum nu imi placea de voi si vroiam la aer si in plus, la salariu ramas ma costa mai putin sa stau acasa decat sa vin la munca. Le taiati pensiile parintilor? Nu-i nimic, ei v-au crescut, ei va iarta, doar nu o sa puna la mintea voastra odihnita. Ne cresteti taxele? Ok, o sa consumam mai putin sau deloc. Totul pana la un punct. Putem si noi sa renuntam la guvernati, nu numai guvernantii la politie sau jandarmerie, ca la popor au renuntat de mult.

Conceptul minimalist imi ofera chiar satisfactii. Am slabit pentru ca mananc mai putin. Sunt mai sanatos ca am renuntat la masina si merg pe jos sau cu metroul. Sunt mai calit ca nu mai consum atata apa calda. Am renuntat la TV, calculator si tot ce consuma curent si stau mai mult la aer. Ma stresez, ma enervez mai putin ca nu ma mai uit la TV si nu citesc ziare, deci si ochii sunt mai odihniti. Sunt mai relaxat si mai creativ ca citesc, acum am si timp sa citesc. Deci…numai avantaje.

Dar mi se pare ca unii au mers prea departe… Probabil ca am trecut toti prin niste teste, “poti sa traiesti cu 10% mai putin? Atunci iti luam 20%! Poti si cu 20% mai putin atunci iti luam 40%!” Pana la urma o sa se ajunga sa aducem bani de acasa. Prost este ca toate aceste restrictii si taieri nu sunt in vederea reconstructiei sau supravietuirii…ci pentru huzurul unora.

Pot sa ma obisnuiesc cu oricat de putin, dar…nu pot sa ma las calcat in picioare. Imi poti lua tot, dar nu si demnitatea. Deci Jean Bica se pregateste de revolta! Partie ca pateaza!

Niciun comentariu:

  • - Geanta din material textil rezistent si intarit cu material termocolant. Este cusuta manual cu motive populare romanesti. Motivul nu se repeta si pe spa...

Postări populare