Povestea vietii la IGIENA

Eu cand ma tund, ca ma mai si tund cateodata, merg din obisnuinta si convingere la una dintre inca multele centre IGIENA care au ramas. Argumentul pentru care merg eu sa ma tund la IGIENA nu e tocmai important. Important e ceea ce inca mai regasesc cand merg la cel mai apropiat centru. Practic aici gasesc persoanele care m-au tuns si inainte de prima mea zi de scoala, de prima mea intalnire amoroasa, in ultima zi de barbat necasatorit si propabil si in prima mea zi de proaspat pensionar, poate. Centrul la care ma duc eu are inca aceiasi angajati de cand imi aduc eu aminte cum imi puneau o scandura pe manerele scaunului ca sa fiu mai sus si sa ma tunda. Imi mai aduc si acum aminte dialogul pe care il avea frizerul/frizerita cu parintii mei: “Cum il tund?” Invariabil raspunsul era: “Scolareste”. Uram raspunsul asta. Scolareste presupunea o freza din linii drepte : scurt, breton taiat drept, perciuni drepti…parca aveam o casca in cap. Dar nu asta era subiectul…ci povestile auzite la IGIENA.
Ieri ii pusesem gand rau parului meu, dar nu numai eu. Nici Maimutza nu era tocmai incantata de “peruca” ei. Asa ca mi-am luat maimutza de o mana si am mers impreuna la tuns. Aici…o doamna de vreo 70 de ani venise sa isi faca parul, o doamna tare blanda si cocheta atat cat sa ii stea bine unei femei de 70 de ani, o doamna care te facea sa speri si tu ca iti vei pastra blandetea si optimismul peste vreo 30 de ani si ca nu vei fi acaparat de toate balariile ce ne inconjoara…
Cum a inceput discutia dintre ea si frizerita care se ocupa de ea, nu stiu , dar in timp ce ma uitam cum Maimutza isi punea parul impotriva foarfecii (a castigat foarfeca, se intelege!) , auzeam povestea lor….se stia cu frizerita de mai bine de 43 de ani, timp de 43 de ani doamna aceasta venise aici , in locul asta , la aceeasi frizerita sa ii aranjeze parul , povestea ca ajunsese in cartierul nostru pe 30 decembrie pentru ca aici ii fusese repartizat apartamentul. Ea si sotul erau proaspat casatoriti, asteptau un bebe. Au venit in cartier doar cu doua valize cu carti si o canapea ….si-au cumparat apoi singurei 2 linguri, 2 furculite , 2 farfurii si si-au inceput viata impreuna in Militari. Cartier muncitoresc, dar ei s-au simtit bine inca de la inceput, asa ca nici copilul nu a intarziat prea mult. Era vineri, trebuia, era musai, sa se tunda.Voia sa fie frumoasa in noaptea de revelion, locul era plin de doamne care voiau sa fie aranjate. dar mirosul de acolo o deranja foarte tare. Daca nu ar fi fost sarcina ar fi rezistat, dar nu isi putea asuma riscul de a respira toate gazele din sprayuri. S-a plans sefei de acolo ca nu mai poate sa astepte si a rugat-o sa o accepte mai devreme. Insa lista acesteia era lunga, asa ca i-a oferit serviciile unei ucenice. O tanara dinamica. Poate de aceea a si indragit-o din prima. Eleva care abia atunci invata cum sa coafeze a asezat-o langa usa ca sa aiba aer , sa ii fie bine si a facut-o frumoasa …eleva de atunci era frizerita de acum , care tot o face frumoasa de 43 de ani …baietelul care s-a nascut dupa noaptea de revelion , are acum 43 de ani , probabil ca are copii la randul lui iar doamna inca vine sa se tunda aici si sa fie aranjata …
Stateam ca un bleg pe scaun, cred ca devenisem si un pic prost crescut pentru ca nu imi puteam lua ochii de la doamna, eram atat de constient cat de la inceput de viata suntem, cat de norocos as fi daca eu si Maimutza mea am ajunge la varsta sa putem sa povestim la vreo 70 de ani cum ne-am tuns noi de fiecare data la aceeasi fruizerita/coafeza care ne stia toata viata asa cum i-am povestit-o noi pe parcurs ce ne tundea.

2 comentarii:

Cristina spunea...

Ce frumooooos :)
Mai apucam noi 70 de ani? Nici macar frizeriile nu mai rezista mai mult de 4-5 ani. Acum e frizerie, apoi e brutarie, apoi e magazin second-hand...
Vreau si eu frizerul meu! :)

Flory spunea...

Foarte interesanta povestea asta a vietii. Nu cred ca ar fi cineva care sa nu-si doreasca sa traiasca povestea doamnei. Eu traiesc o parte din ea:) Sa vedem cu timpul...

  • - Geanta din material textil rezistent si intarit cu material termocolant. Este cusuta manual cu motive populare romanesti. Motivul nu se repeta si pe spa...

Postări populare