Part time sau full time?



A inceput ca o modalitate de a pierde timpul atunci cand il aveam. Imi placea. Imi place in continuare. Ma ocupam de asta atunci cand aveam timpi morti in timpul jobului full time, care intre noi fie vorba nu prea ma mai satisfacea, nu din cauza mea, a pretentiilor mele, ci a angajatorului.

Primisem multe propuneri sa incep acest job, mi se spunea ca e cool si ca nu o sa imi ocupe mult timp…si am si mari satisfactii. E adevarat, nimic nu mi-a spus ca s-ar putea sa fie un inceput si ca o sa imi doresc mai mult sa ma ocup de jobul asta. Nu mi-a spus nimeni de dependenta. Ar fi putut sa o faca…

Primul pas, prima data cand m-am ocupat de noul job a fost atunci cand eram in pauza de masa…dar eu nu aveam nevoie de ora respectiva pentru ca eram la cura de slabire. Asa ca m-am “dus” la celalalt job. Am inceput cu putin. Dar de la o zi la alta am tot plusat si am plusat si am plusat. Imi si placea. Munca la jobul asta mi se parea haioasa. Desi incepuse sa imi ia din ce in ce mai mult timp, desi imi ameninta vechiul loc de munca , imi placea. Si ma simteam implinit atunci cand mergeam la jobul nou, mai ales ca nu trebuia sa plec de la cel vechi. O faceam pe shest. Ma inchideam in birou si prestam. Daca cuiva i-ar fi pasat de mine ar fi vazut ca eram oboist peste masura. Ca aveam bataturi in maini, ca aveam unghiile murdare si taieturi. Eram prafuit si obosit. Aveam pamant si sub unghii. Dar mergeam mai departe. Nici nu mai imi pasa de jobul full time, dar nici lui de mine, deci eram chit.

Incet incet parea ca se va schimba raportul de forte. Jobul inceput ca o joaca part time incepea sa imi ocupe nu numai timpul de la serviciul oficial, ci si mult timp acasa. Ma informam, analizam, munceam si fizic, dar si mental. Chiar simteam ca imi foloseam si creativitatea si…fata de alte joburi, vedeam si efectele. In retea cresteam. Incepeam sa cred atat de mult in jobul asta incat am convins si pe altii. Dintre ei, unii chiar m-au depasit, dar nu imi parea rau. Era dovada ca ceea ce fac e bine si nu investesc in van.

Dependenta nu mai ma speria. Paream workaholic, dar aveam si rezultate. Cresteam vazand cu ochii.

Noua ocupatie era pe cale sa imi faca si probleme in familie. Maimutza nu a inteles. Ne descurcam. Nu aveam nevoie de noi ocupatii. Aveam destule. Prima data a fost contrariata. Ar fi vrut sa avem mai putine joburi si mai mult timp de stat impreuna. O intelegeam si cautam solutii sa impac si munca care imi facea placere si sa stau si cu sotia. Nu am gasit. Dar pana la urma Maimutza a lasat de la ea in speranta ca o sa imi treaca. Nu mi-a trecut. Imbin de mai bine de vreo 2 luni ambele ocupatii si cea unde am cartea de munca si asta noua…netrecuta in nici un act, dar cu satisfactii mai mari decat oricare alta.

Dupa doua luni, luni in care nu am mai scos capul din munca nou descoperita pot sa spun ca sunt bine. Am ajuns la un nivel care imi ofera mai mult timp…munca e mai curata, castig mai mult si am o retea care imi asigura destul de multi bani. Muncesc mai putin si urmaresc mai mult cum cresc. Am inceput cu bani putini si cu multa munca. Acum am multi bani, tehnologie si munca mai putina asa ca mi-a trecut prin cap sa schimb ceva in viata mea. E adevarat ca nu numai eu m-am gandit la asta. Si angajatorul meu. S-ar putea sa plec de la jobul full time, de buna voie sau fortat si sa ma ocup mai serios de pasiunea mea pentru ocupatia descoperita acum vreo luna-doua. Asa ca daca aveti ceva sa imi spuneti, vreti sa vorbiti cu mine, sa ma injurati sau sa ma incurati cautati-ma pe FarmVille. Daca strigati si nu va raspund oi fi pe teren cu tractorul si nu va aud sau oi semana sau recolta. Strigati mai tare. Sau poate sunt la vaci, iau lapte. Sau la gaini, le caut de oua.

Pana una alta…sunt suparat pe guvern. In fiecare an trebuie sa dea “ajutorul pentru agricultura”. Nu erau multi bani, dar erau buni…puneam si eu o cultura, semanam sau recoltam…aveam de un plin de combustibil. Dar ei nu au dat nici pe 2009…nu mai zic de 2010. Acum ma duc sa protestez la Palatul Victoriei. Pa!


Un comentariu:

Cristina spunea...

Eu fiind una din cei racolati de tine pentru "viata la tara", tin sa-ti multumesc frumos ca mi-ai rapit din fiecare zi a vietii mele cel putin trei ore.
:)
Numai tu esti de vina!~

  • - Geanta din material textil rezistent si intarit cu material termocolant. Este cusuta manual cu motive populare romanesti. Motivul nu se repeta si pe spa...

Postări populare