Apocalipse NoW sau despre “copiii rasfatati”

Suntem oamenii apocalipselor…vedem numai apocalipse. Eu am trait vreo patru. Una in 1999 – 2000 cand lumea zicea ca nu ajungem sau nu depasim pragul anului 2000…Apoi a venit zvonul cu Gaura Neagra care o sa ne suga. Mi-am zis parerea atunci....Apoi la izbucnirea fiecarui conflict armat despre care zice lumea ca va ajunge sa conduca la cel de-al treilea razboi mondial si, nu in ultimul rand: cutremurele… Dar mai traiesc si apocalipsa perpetua care exista in tara…Noi traim apocalipsa in fiecare zi.
Deunazi lumea incearca sa ma convinga ca se intampla ceva…ca o sa cada guvernul, ca o zboare PSD-ul, ca PDL-ul vrea sa fraudeze alegerile, ca ar fi mai bine daca…si daca…ca nu e bine sa …si sa… Asa si? Ce imi pasa mie ca PSD-ul iese de la guvernare? Ce imi pasa mie daca ministrul de interne e Nica sau Pu…Nica?

Apocalipsa asta mi se pare ca aia din jocurile noastre de copii cand ne certam cu prietenul nostru cel mai bun si cand faceam din asta o tragedie. Si ni se parea super ciudat ca nimeni dintre adulti nu vedea ca noi nu mai vorbim cu cel mai bun prieten. “Las’ ca va impacati voi”. Iar daca vreun parinte facea greseala sa ne ia in seama, ba mai mult sa se bage in cearta noastra era belea, faceam mai rau, ba ne aduceam aminte si de alte certuri mai vechi si le reprosam acum.
Acasa, cand ne plictiseam cautam sa primim atentia parintilor si faceam ca toate fiarele. Plangeam, zbieream, inventam lovituri, exageram unele daca existau…doar-doar ne-or baga in seama. Si unii parintii isi bagau odrasle in seama. Atunci sa te tii? Pai nu mai scapau de noi…Asa si cu politicienii astia de azi…Se cearta doar pentru a obtine atentia noastra, ei se bat, ei se impaca. Isi fac strategii prin care sa se victimizeze, inventeaza probleme, creaza probleme…totul numai pentru a obtine atentia unor parinti (noi auditoriul) atat de obositi si de sictiriti incat nu prea ii mai bagam in seama. Si e vina noastra ca i-am pupat prea mult, i-am bagat in seama, i-am sustinut, i-am aparat si acum sunt rasfatati. I-am tinut un pic in brate, ca ni se pareau obositi, si acum vor sa stea numai in brate.

Sau va mai aduceti aminte cum inventam scenarii de jocuri. Ne jucam de a hotii si vardistii? De-a dacii si romanii etc? Si parintii se uitau la noi, dar daca se implicau invariabil ei erau caii sau cei care trebuiau sa moara…sau orice alt personaj care avea o soarta crunta, murea, era ranit sau in cel mai bun caz pierdea jocul. E, parintii suntem noi acum, copii sunt ei. Ala era un joc. Acum astia se comporta ca noi cand eram copii, dar nu mai e un joc.

Asa ca: “Alo, PSD-ilor, PDL-ilor, jucati-va frumos, da, copii? Hei, PNL-ica si tu UDMR-ica, voi de ce stati pe bara? E, nu mai fiti suparati ca va vine si voua randul. Iar voi populatiune care stati si va uitati la ei…nu ii mai bagati atat in seama ca uite ce rasfatati sunt…IGNORATI-I! Ca ei se bat, ei si impaca si voi ramaneti cu buza umflata! IGNORATI-I, dati-i naiba de razgaiati! Si daca si-o mai iau in cap mai dati-le si una dupa ceafa sau inchideti-i in debaraua istoriei pana le trece gustul de joaca, ca la carte nu prea le mai e capul”

Niciun comentariu:

  • - Geanta din material textil rezistent si intarit cu material termocolant. Este cusuta manual cu motive populare romanesti. Motivul nu se repeta si pe spa...

Postări populare