Cantacioshi cu dusmani la purtator, “vino joi sau mai bine duminica” …

“Vrei sa te casatoresti? Poate peste doi ani, anul asta e altii la rand…dar peste doi ani te pot ajuta”, asta a fost prima fraza auzita atunci cand am intrebat si eu de sanatate un carciumar in ideea de a-mi face si eu paranghelia de nunta la el in bodega. Pai da…ca se pare ca daca vrei sa iti faci nunta in zilele noastre, in Bucuresti, trebuie sa te programezi ca la “infiat copii” adica “cu doi ani inainte sau fie asa…ca te cunosc, macar cu un an…timp in care va mai ganditi si voi…poate-poate si faceti cheltuieli degeaba”.

Noi, maimutzele, ne gandeam ca viata e o chestie pe care o traiesti in timp real, nu te programezi cum sa traiesti peste doi ani, cel putin nu in cazul unei casatorii…adica de ce sa astept doi ani ca sa dau si eu paranghelia, dar se pare ca nu putem trai contra sistemului.
Si am inceput sa batem bodegile in ideea inchirierii uneia pentru paranghelia de dupa ce ne nenorocim… Normal am inceput cu cele din jurul blocului, dupa care din lipsa de variante (oferta mica, dupa buget, Coane Jenica) am extins cautarile catre zonele limitrofe, spre orasele limitrofe… ca mai stiam si eu carciumarii, unii ma mai stiau si ei… Dupa fazele de genu’: “Jeane, ai innebunit? Ce te-a apucat? Tu?” venite de la cei cu care aveam glume si care nu ma credeau in stare de d-astea…mi s-au spus urmatoarele (citez aleator…):

- Jeane, daca vrei sa faci paranghelia in timpul saptamanii…te ajut! Dau eu tortu’!
Dar nu sunt dintre aceia care se insoara joia…asa ca am declinat propunerea.
- Coane, trai-ti-ar maimutza (habar nu au ei ce m-au nimerit cu expresia asta), am o duminica libera prin octombrie-noiembrie…te bagi?
Nu ma puteam baga ca vorba aia…familie mare, rashchirata prin toata tara, muncitoare in zilele de luni si petrecareata in zilele de paranghelie…deci nu! Cat despre lunile de toamna tarzie sau inceput de iarna…”printzesele” din visele unora nu pot sa reziste la minus 2-3 grade Celsius si nici “bulibasha” nu se poate insura cu shuba pe el… (LEGENDA: maimutza se viseaza “printzesa” in ziua nuntii, la biserica, iar eu ma visez treaz, visul ei se va implini, al meu nu bag mana in foc)
- Domnule (am crezut ca ma injura cand mi-a zis asha, dar mi-a trecut repede, mancase stricat, era de inteles), oricand cu placere, in afara de zilele de sambata, duminica si joi atunci cand nu e post in calendarul ortodox!
Si cum si eu si maimutza din dotare voiam nunta intr-o zi de sambata cand nu e post, ca suntem copii care se vreau cuminti in scara de valori a lu’ “tata popa” (oricare ar fi acela), duminica nu se punea problema, iar joia…de asemenea…nu ne-a ramas decat sa fim la fel de respectoshi ca si el si sa-i zicem :”Ba pe-a ma-ti!”
- Se poate, Jeane? Dar trebuie sa iei si ochestra… Sapte guristi, patru instrumentisti si un receptionist de dedicatii fara numar…1000 de euro!
Normal ca l-am intrebat daca fara nu se poate. S-a decis ca nu se poate…asa ca am analizat situatia... Sapte guristi insemna sapte burtosi cu buze groase care “aoleau” un repertoriu international…de la Lambada la “banii si femeile mi-au mancat toate zilele…” varianta externa era externa de muzica, iar repertoriul national era de genul “am bani si am valoare”, iar eu nu aveam bani pentru valoarea lor…Deci pas!
- Da, se poate, avem…platiti meniul pentru 150 de invitati!
Am incercat eu sa-i explic ca nu am atatia invitati, ca e recesiune (cum zice Base), dar nu l-a interesat…a zis ca imi inchiriaza si lacul si lebedele. Nu prea am inteles ce sa fac cu el, respectiv cu ele…dar nu am intrebat sa nu creada ca sunt incult sau prost informat. Am zis sa nu fiu chiar incuiat si sa las totusi o sansa…poate imi gasesc rude nedescoperite incat sa fac 150 de persoane…dar ma gandeam unde intra atatea persoane in spatiul alocat restaurantului…Stupoare…oricat incercam nu gaseam spatiul compatibil cu numarul stipulat. Raspuns? Mananca in restaurant si danseaza pe ponton (cu lebedele probabil, ca asa se explica de ce mi le inchiria si pe ele si lacul…ca daca cadea cineva de pe ponton sa nu cada pe spatiul altcuiva. Verdict? “Sa iti bagi lebedele in cur si sa faci mac-mac pe lac”. Next!
Pai nu a mai fost nici un “next” ca a sifonat cineva ca suntem fitzoshi si nu am mai gasit nimic…Asa ca Maimutza si Maimutzul (adica eu, Jean Bica pe numele meu din buletin) o sa facem paranghelia in mediul nostru natural…in natura. La tara. In curte. Cu vaca Joita, porcu Gigi, catelul Nucu si magaritza Gina! Si numeroase gaini si alte oratanii necunoscute mie care nu stiu care e ratza si care e gasca si mai ales de ce! Asa ca lumea daca vrea sa stea la masa sta la masa, daca vrea sa danseze are unde sa o faca fara sa se ude...si mai respira si aer curat si mai pot sa se si culce daca au chef chiar in “restaurant”. Am zis!

Citeste si celelalte episoade din rubrica "Jurnal de ginerica" (CLICK AICI!)

Un comentariu:

Stoicescu A. spunea...

Dar ce-ti trebuie tie insuratoare? :)))Stai linistit :)))

  • - Geanta din material textil rezistent si intarit cu material termocolant. Este cusuta manual cu motive populare romanesti. Motivul nu se repeta si pe spa...

Postări populare