Unde citim?


Inspirat de materialul celor de la http://www.bookblog.ro/ in care propuneau cititorilor lor sa spuna unde obisnuiesc ei sa citeasca in locuri publice...mi-am pus si eu aceeasi intrebare. Mai ales ca Bucurestiul este un oras agresiv din punctul asta de vedere. Si totusi...

Pentru mine locul cel mai folosit in care citesc este...metroul. E da, eu sunt din aceia de care va loviti prin vagoane pentru ca stau cu cartea in mana si tot din acelasi motiv se pravalesc pe voi cand se mai zmuceste vagonul. Ca doar nu avem cum sa ne si tinem de bara sa tinem si cartea in mana?! Si in plus, daca voi tot va tinetzi de bara...ce rost mai are sa ne tinem si noi? Lasa ca ne culturalizam si pentru voi...

Daca trebuie sa stau la coada...ceea ce nu fac ca fug de cozi ca dracu' de tamaie, normal citesc...asa ca primesc des remarci: "Tinere, cand termini cartea...ca stam pe 30 de minute sa mai faci si tu macar un pas"

Eu nu am locuri...eu am situatii in care citesc. De aia, (si) dupa un accident de masina, am refuzat sa mai circul cu autoturismul...ma impiedica sa citesc. In parc nu citesc, ca nu prea am stare sa stau intr-un singur loc, iar in mers am incercat sa citesc si nu a fost prea confortabil...pentru aia pe care i-am calcat pe picioare sau de care m-am lovit. Insa am observat lumea care citeste...si am tras urmatoarele concluzii...

1. Metroul este bibloteca ambulanta...multa lume citeste, putina lume citeste carti. Multa lume citeste dupa ora 9...pana pe la 9...metroul este pentru cititorii yoghini...care pot sa stea intr-un picior si cu cartea sprijinita de nas.

2. E cool sa citesti in parc...mai agati ceva...Ce daca tii cartea invers?! Cine sta sa se uite? Si daca e un Coelho...efectul e garantat. Sigur cade un un fraierica care sa iti shopteasca languros la ureche: "Che citesti acolo papusha? Nu vrei sa citim impreuna o cafea la restaurantul pitzerie din colt? A bagat literatura noua...". Tu sa-i spui: "Porcule-magarule, eu citesc doar literatura anvargandista dublu rafinata cu maslina si lamaie...de Italia, dar hai ca merge si o carte cu bule si pai!"

3. Daca parcurile sunt ocupate...poti sa citesti si in zone mai centrale...in fata unor cladiri cu rezonanta: Teatru National, Ateneu, Opera sau chiar si in fata pietei Gorjului...ca doar rezoneaza toata lumea cu negustorii de acolo. Asa ca lumea...mai citeste si pe bancile din fata unor asemenea cladiri...dar se aplica principiul de la punctul doi..."e cool sa citesti in strada...mai agati si tu ceva...chestii", altfel...ramane Can-Can, Click si Libertatea... ca doar intrebarea era..."Unde citesti?" nu "unde citesti carti?", deci se aplica si unde citesti factura de intretinere (pe scara!), unde citesti biletul de RATB (in metrou ca in RATB nu apuci sa te urci si daca apuci sa te urci, mai cobori la capat, ca e prea inghesuiala sa o mai faci) sau unde citesti carnetul de note al lu fi-tu (pe balcon, in putina de varza, unde l-a ascuns ca sa nu-l gasesti tu!) etc.

4. Am observat ca se formeaza inca o zona de citit...in librarie, in anumite librarii care au si niste canapele...Am incercat si eu sa citesc "Crima si pedeapsa" acolo... Era sa fac crima pentru ca tot ma calca sau ma impingea cate unul, iar pedeapsa a fost ca a trebuit sa mai stau o ora la casa sa platesc o carte pe care as fi putut sa o iau de la orice taraba de carte la juma de pret...ca vorba ai...vrei canapea sa rasfoiesti cartea...dai cu 50% mai mult sa o cumperi....


Cam astea sunt locurile pe care le-am indetificat eu pentru citit...prin Bucuresti...Astept sa preluati si voi pseudoleapsa mea si vorbiti-mi (in scris) despre locurile voastre de citit...unde cititi voi sau unde vedeti lumea ca citeste in spatiu public...ca in privat...sunt o groaza, de la "varful patului" la "fotoliul din odaie" sau de la birou la privata, ca tot era vorba de spatiu privat.
Raspunsurile le puteti da si la comentarii la mine pe blog...sau puteti sa le dati sub forma unui post pe blogul propriu.


Am zis...sa fie primit!


PS: Domnisoara din imagine este dintre cele care mi-au intarit regula fara sa fie o exceptie...tinea cartea in mana...dar mai mult se uita la porumbei, la lume...asculta barfa analistelor de la banca alaturata...facea orice altceva decat sa citeasca...dar de ati stii ce frumos stia sa tina cartea in mana...un adevarat talent.

8 comentarii:

Alina spunea...

eu nu citesc in locuri publice. merg prea putin cu metroul ca sa apuc sa citesc, si mai si schimb. oricum. locul meu preferat de citit e in cada (motiv pentru care baile mele dureaza prea mult...pana ma incretesc ca o pruna uscata). cred ca nimic nu se compara cu cititul in cada asa ca...de ce sa schimb? :P
doar o data mi-a citit un tip in parc...romantic shit, huh? :))

ZUGRAVU spunea...

incerc sa citesc in autocar / microbuz cand plec din Sibiu catre undeva... sperand ca in felul acesta voi reusi sa ocoloesc: mirosul de mici cu mustar serviti de unii si de altii in pauzele de pe traseu derect in masina ..., de ragaieli rasuflate mai apoi, comentariile despre politica si mersul sotzietatzii dar mai ales muzicili rasuflate (pseudo manele etno dance haus-haus bora-bora).
complexul de activitati "bora-bora" inving insa intotdeauna incercarea de lectura... sau daca nu o inving si ma "screm" sa cetesc in continuare oric at de aprige ar fi conditziile, cel mai adesea la finalul calatoriei nu mai stiu nimic din ce-am citit.

valive spunea...

La ziare nu ma bag ca nu mai sunt interesante, deci poas ziare.
La reviste citesc doar cand sunt la hairstylist, domne!
In rest carti. Bag carti cand ies afara cu catelul in parc, bag carti cand sunt in autocar spre Bucuresti, bag carti cand sunt in metrou si am loc, bag carti cand astept sa intru la doctor, bag carti cand astept autobuzul, bag carti in pauzele dintre cursuri, bag carti cand e cald afara si sunt in Trivale (ca daca e mai racoare numai de carti nu-mi arde pt ca ma apuca tremuratul si e vai de mine), bag carti cand dorm noaptea foarte tarziu (apropos, trebuie sa-mi iau o veioza noua), bag carti cand lenevesc ziua in pat, dimineata la trezire cateva pagini sunt ca exercitiile fizice de dimineata...
Facturile se citesc in familie la cina.

Petrescu spunea...

Mda...de la imaginea senzuala a unei Eve citind in cada, facem trecerea catre locuri care mai de care destinate lecturii. Dar, fratilor, recunoasteti si nu decadeti statutul tronului din baie. Nu de alta, dar am vazut ca in multe case are rol de scaun de lectura. Si ce daca nu e senzual? E normal si omenesc. Nu sustin aceasta opinie pentru ca as fi o adepta, dar este o practica intalnita mai in toate baile cunoscutilor...dar cica e rusinos sa recunoasca... ei, na! Doar nu ne e rusine ca suntem oameni!

Jean Bica spunea...

Multumesc pentru reactii doamnelor si domnilor! Este bine de stiut ca mai sunt totusi oameni care inca mai citesc...indiferent unde!

Marieta spunea...

Te-am descoperit intamplator si mi-a placut ce am citit.
Am sa revin . Bafta!

Stoicescu A. spunea...

Ca si acum, cel mai mult citesc la calculator. Fie ca sunt ziare online,chestii juridice, documentare sau chestii de genul "stiati ca..".

Cred ca cel mai mult lumea citeste la calculator, insa nu neaparat cele enumerate mai sus, ci pe messenger :))) (din pacate)

Adriana spunea...

Eu citesc in tren. In metrou mai rar, acum chiar deloc ca m-am mutat si nu mai circul asa mult cu metriul. Si pana sa tremin facultatea mergeam cu cartea dupa mine la cursuri. Nude alta, dar altfel riscam sa adorm si oricum cursurile nu erau interesante ca profii nu ramaneau mai mult de 10 minute la tema cursului :))

  • - Geanta din material textil rezistent si intarit cu material termocolant. Este cusuta manual cu motive populare romanesti. Motivul nu se repeta si pe spa...

Postări populare