Cimitirul din sifonier

Cred ca am fost mai tot timpul fascinat de aceasta expresie: “cadavrul din sifonier”, imi placea cum suna…mai mult, spunea ceva in mod exagerat deviind in mod amuzant discutia de la o realitate crunta. O foloseam de fiecare data cand voiam sa atentionez o noua achizitie feminina ca s-ar putea sa se confrunte cu mai vechi achizitii care nu au fost tocmai incantate de finalul relatiei cu mine. Prin asta spuneam ca nu sunt tocmai o usa de biserica si ca trecutul meu nu este tocmai unul linistit. Am decis, ca sa ma apar pe mine de mine, ca ar fi mai bine sa gasesc o expresie mai plastica care sa semnifice trecutul inchis undeva intr-un dulap. Asa a aparut expresia aceasta in vocabularul meu curent. Ba am si folosit-o pentru a povesti o experienta amuzanta din tineretile mele zbucimate : http://jeanbica.blogspot.com/2007/09/cadavrul-din-shifonier.html. Aceasta ca dovada ca expresia si ceea ce inseamna ea ma urmareste. Materialul cu pricina are deja mai mult de un an si jumatate.
Insa expresia se pare ca necesita transformari pentru ca nu mai exprima exact adevarul istoric. In urma unei povestiri din rubrica mea “Sex and the city dambovitzean” (http://jeanbica.blogspot.com/search/label/“Sex%20and%20the%20city”%20dambovitzean)
am primit suficiente reactii, unele care imi aminteau intr-un mod amuzant alte intamplari (asa a aparut ultima poveste din seria asta - http://jeanbica.blogspot.com/2009/03/jonglerii-cu-parfum-despital.html), insa si numeroase reactii bizare care sunau ca si reprosuri (indreptatite in parte, dar cele mai multe nu) privind atitudinea mea anterioara, veche de cativa ani, uneori chiar zeci de ani. Nu zic ca as fi mandru de trecutul meu tumultos, dar observ doua elemente semnificative.
Primul, mai putin important, este legat de resentimentele unora. Adica, imi e greu de inteles de ce nu se poate pastra ceea ce a fost frumos si sa ne eliberam de intamplarile neplacute. Daca nu a fost nimic frumos cu atat mai mult nu vad de ce sa se pastreze resentimente, uitam si gata. Si eu ca si altii, am inselat si, probabil, am fost inselat…a fost chiar o perioada cand era ca un facut…eram obiect de razbunare pentru corijarea sau provocarea geloziei viitorilor sotzi ai fetelor cu care ma aventurasem. Nimic spectaculos, fapte de viata. Mi-a placut sa experimentez in general si am vazut si in asta o experienta de viata. Am trait momentul si am pastrat partea frumoasa. Nu am facut reprosuri, nu m-am simtit folosit. Recunosc ca pana la relatia actuala toate relatiile anterioare au fost marcate de dualitate. Adica nu am putut fi doar cu o femeie in acelasi timp, mi se parea ca este ceva incomplet…probabil ca asta m-a indemnat sa nu am nici o prietena pe care sa nu o insel. Dar am facut-o cu daruire…cu pasiune si respect. Astfel ca nu exista vreo fosta prietena care sa poata afirma ca am umilit-o, am parasit-o, am agresat-o, nu am respectat-o sau eu stiu ce altceva…dar pe toate le-am inselat. Nu am o scuza plauzibila pentru asta si nici nu caut, doar asa…ca sa fiu putin poetic pot sa ma folosesc de o interpretare a unui citat din Dostoievski : « Cel mai simplu este sa acuzi un om care isi insala partenerul, cel mai greu este sa-l intelegi ». Cel mai interesant este ca niciuna dintre « fostele » nu a refuzat sa vorbeasca, sa fie informata despre trecutul meu, despre povestile mele, dar toate au fost afectate cand au descoperit ca au devenit povesti. Imi aduc aminte ca se amuzau cand le spuneam despre vechile aventuri, la solicitarea lor normal ca doar nu eram atat de nebun sa-mi dezvalui singur metodele, mai ca le criticau pe « fostele » pentru ca au fost asa de usor de inselat…asta pana deveneau si ele foste. Mai mult, dupa terminarea relatiilor noastre cand auzeau povesti despre foste se amuzau teribil, fara sa stie ca le vine randul sa se spuna povesti si despre ele…dar m-am ocupat eu sa le informez ca le va veni randul.
Am fost intrebat daca am mustrari de constiinta. Pot fi acuzat de cinism, insa nu de lipsa de sinceritate, la inceputurile relatiilor, pentru ca am tinut sa informez ca nu sunt tocmai o persoana usor de tinut…insa odata acceptat asa cum sunt, vina nu mai e (doar) a mea. Nu am tinut pe nimeni cu forta. In plus, am resimtit reactii din partea unor persoane pe care nu le-am considerat o « relatie », pentru ca eu vad diferenta intre « tatonari » si « relatie », insa asta e alta poveste, nesemnificativa pentru a incerca dezbaterea ei.
Acum, cel de-al doilea element semnificativ pe care vreau sa il enunt este strans legat de titlul acestei tentative de post. Cum spuneam, imbratishasem, ca si un inecat colacul de salvare, expresia « cadavrele din shifonier »…si o foloseam si la inceputul relatiei cu Maimutza pe care anul acesta o sa o fac sotia mea. Insa, incet-incet, in parte auzite din gura mea, in parte auzite de la altii, Maimutza afla tot felul de noi povesti. Ca vorba aia, suma viciilor e constanta, si cum eu nu beau (in exces), nu fumez (deloc !), trebuia sa fac si eu ceva. Povesti care a facut-o sa remarce ca de fapt eu nu am doar niste cadavre in shifonier, ci un adevarat cimitir. Si printre numeroasele cadavre din cimitirul meu din shifonier sunt si multi zombi (morti vii) care inca ma urmaresc, desi tot ceea ce a fost a murit (uneori inainte sa inceapa !), incearca sa se implice in viata mea actuala. Evident fara succes. Insa ramane esentialul : « cadavrele din sifonier » se transforma de azi in « cimitirul din shifonier », de la Maimutza zicere !
Si asa ca de final si ca o incercare de concluzie la acest material fara cap si fara coada, dar mai ales fara sens (sau poate nu !), vreau sa repet citatul din Dostoievski pe care mi-am permis sa il adaptez : « Cel mai simplu este sa acuzi un om care isi insala partenerul, cel mai greu este sa-l intelegi ».

Un comentariu:

Anonim spunea...

brutus aaaaaaaaahahhahhaaaaaaa...se pare ca in cimitirul tau e mare plictiseala....de vin "ei" sa te bantuie...........concluzia:
unii oameni au timp! sa se confrunte in prezent cu viitorul propriului trecut..hmmm...adanca asta.....ce poti sa faci???....sa dezvalui si mai multe..pe mine ma distrezi..si asta conteaza!!!

  • - Geanta din material textil rezistent si intarit cu material termocolant. Este cusuta manual cu motive populare romanesti. Motivul nu se repeta si pe spa...

Postări populare