Nea Nicu - taximetristul



Il cheama Nicu si e taximetrist. Este un barbat trist, un barbat care se crede banal. Nu e! E fascinant. A venit la comanda! I-am spus dispecerii ca am nevoie de o masina cu portbagaj mare “A, pai il trimit pe Nicu ca are break si nu are butelie”. Asa l-am cunoscut pe Nicu inainte de a-l cunoaste cu adevarat. Era “ala cu portbagajul mare si fara butelie”. Am gresit fata de el, l-am luat de sus, asa cum ii iau toti clientii pe taximetristi, fara sa imi pun intrebarea cine e Nicu… Am aflat mai incolo!
Ati vazut cat de vorbareti sunt taximetristii? Nu trebuie decat sa ii intrebi de vorba ca apoi nu mai tac. De fapt cred ca tot romanul e dornic de vorba, de barfa despre viata lui, despre traiul lui, simte nevoia sa se exprime si sa asculte...Nicu, are vreo 60 de ani, e un “rahovist”...zice ca a ajuns acolo “ca un destin”, a copilarit acolo...si prin repartitie de la fabrica i-a dat si locuitza a lui...are studii superioare si zice ca nu ar da “familia” din Rahova pentru sclifotzii din cartierele de “shmecheri”. E fost “pugilist”...si cand zice asta imi arata nasul plat...


- Faceti de mult meseria asta?

De 5 ani, am avut un atelier de reparat frigidere. Am fost inginer, de fapt mai sunt ca meseria nu mi-o ia nimeni, dar s-a terminat cu atelierul ca nu mai aveam clienti...am incercat sa fac si altele...reparam tot felul de chestii: aspiratoare, aragaze, masini de spalat...incepuse sa se miste, dar din neglijenta mea s-a intamplat un scurt circuit si a ars cosmelia cu tot cu aparatura...M-a terminat! Am platit la datorii...Mi-a deschis apoi un mic butic, dar m-a daramat Basescu…si m-am apucat de taximetrie…

- Si merge-merge?

E, tataie…daca ies pe strada si alerg…merge, pot sa imi intretin familia cu ce imi iese, dar nu am voie sa fiu bolnav, nu am sarbatori…nu e prea bine! Dar ce sa fac si eu…ca am doua fete la facultate si au si ele nevoie de treantza, de o carte, de un ban de suc, de mare…ca sunt si ele tinere. Ce sa le zic “N-are tata ca mi-a fost somn si nu am iesit azi pe traseu…” Ele nu stiu ce inseamna munca ca am vrut sa aiba de toate sa nu stie ce e lipsa…

- Probleme cu clientii? Cum va trateaza?

A, bine…nu sunt probleme. Bine, mai apar…cate un betiv recalcitrant, cate o doamna care crede o pacalesc cu traseul – ca o ocolesc si “de ce nu merg eu pe interzis ca ce vreau sa ocolesc ca sa ii iau mai multi banii?” Dar astea sunt intamplatoare…le trec cu vederea ca m-am obisnuit…am rabdare cu ei si ma descarc dupa ce scap de ei… Eu am fost, taticu', boxeor, pugilist, stii?, si am copilarit aici atunci cand periferia capitalei era in gropiile de gunoi din Rahova si cand discotecile cele mai tari erau aici in Rahova...si bataile la fel...nu ma mai impresioneaza nimic...si stii, acum sunt mai calm si mai bun...nu mai pun la suflet...

- Nici o intamplare interesanta?

O ba da…Aveam intr-un timp un client fidel, nu l-am ales eu…el m-a ales pe mine. Era unu’ de vreo 70 de ani, sef de gasca…avea femei la produs prin mai multe discoteci. Mafiot! L-am luat de la el din tziganie, unde nici un taxiu nu avea tupeu sa intre si i-a placut si de atunci ma chema de fiecare data...Odata dupa ce se obisnuise cu mine il vad ca baga pe marginea masinii pe podea un topor cu o coada excesiv de lunga, vreun metru juma de lemn de la topor...Il intreb ce face cu el si imi zice: “Pai, stii, mai Nicule, eu am imbatranit, m-a lasat vederea si nu mai am tzinta...si atunci daca iese cu poceala, dau cu asta...ca stau la distantza si sigur nimeresc si eu pe cineva...” Alta data, tot cu moshu' ma iau in gura cu un “particular” un shemcher d-asta cu BMW ultimul tip...ala ghertzoi imi taie fatza...normal ca il iau la...si ii umplu frigideru'...se da romanu' jos din BMW-ul lui si sa sara la mine sa ma bata...Dupa cum vezi, nici eu nu sunt mic...dar ala era un tzigan d-ala cat casa si uratttt...am coborat si eu...sa ne luam la poceala ca oamenii...tziganu' pus pe hartza...dar cand se da jos moshu' meu sa il vezi...mielushel se facuse gorila din BMW. Se imuiase tziganu' o luase cu scuzele, ca nu stia ca era el...Atunci mi-am dat seama ca eram shofer de interlop...adevarat!

- Si nu v-a fost frica sa umblatzi cu un astfel de om?

De ce sa imi fie, prietene, ca eu nu ma bagam in treaba lor, ei nu se bagau in treaba mea... Ma simtzeam ca in tineretze...ca in Rahova copilarind aveam numai d-astea...aveai doua variante...ori erai smecher, ori fraier...eu nu am fost fraier... Mai rau sufar de traficu' din Bucuresti.

- Pai ce are traficu' din Bucuresti?


Pai nu vezi nenica si tu ce e? Stam pentru a treia oara la stopul asta (eram pe Bulevardul Timisioara si asteptam sa intram in intersectia Razoare). Pai toti romanii au acum masina...nu mai merge nimeni pe jos, nu mai merge nimeni cu bicicleta...toata lumea se suie in masina si se baga in trafic. Cel mai tare ma enerveaza femeile la volan...si nevasta-mea are carnet si mai conduce...dar atunci cand sunt eu beat rau...in rest nu o las ca e varza si ea...pai ma enervez rau de tot cand e ea la volan...parca contruiesc castele din carti de joc in timpul unui cutremur...atat de tensionat sunt. Si cand le mai vad cu fufele astea de se suie in gipane si se dau ele pe sosele si se suie pe tine...sa mor m-as da jos din taxiu si m-as duce sa le dezbrac si sa le bat la “pormoneul” gol, adica la fund...ca asa si-au adunat ele banii...Pai iete la asta (si imi arata o domnisoara cu buzele mari si privire inteligenta, foarte inteligenta), cata ...a supt asta de si-a luat masina asta. Auzi, domshoara, da-te si tu mai incolo cu bijuteria asta ca nu ai cumparat si strada odata cu ea (striga pe geam la duduia cu privire inteligenta care spune ca nu aude ca ii canta muzica). Pai da, nu auzi ca nu stii sa dai muzica mai incet...amantul ti-a zis numai cum se deschide radioul nu si cum se da mai incet...asa tine geamul inchis sa nu iti iasa aerul conditionat ca apoi stai si alergi dupa el pe strada...Pai vezi, iete numai dude d-astea am parte pe strada!

- Domshoare d-astea nu ati avut in taxiu'?

Nu, ca sunt insurat cu o super femeie, raspunde si rade...Dar le-am transportat. Aveam odata pe unele de se apucasera pe cont propriu...”studente” cica. Le luam de l-a blocurile de nefamilisti din Militari, de langa Urbis si le duceam la Universitate, pe langa Inter. Si le mai luam dimineata pe la 4-5 si le duceam inapoi in Militari...cica le mergea...dar s-a rupt filmul ca s-au bagat pe combinatie niste tzigani si le-au fortzat sa de dreptu' si a iesit naspa ca astea nu vroiau si le-au batut...urat!

- Inteleg!

Si am mai avut o chestie cu una de se intorcea acasa tot timpul cu altul...ma chema sa o iau din discoteca de la Maxx, o babadaie la vreo 40 de ani si venea numai cu pushti d-astia ca tine, pana in 30....cred ca era ninfomana...ca ii lua pe aia inca din masina...ii incaleca, ii pipaia si pushtii nu miscau nimic...Si am tot venit la comanda ei pana intr-o zi de mai avea putin si io sugea unui pushti d-asta...il dezbracase pe ala si se apleca pe acolo...m-am enervat si i-am dat jos din masina ca devenea porcos.

- Am ajuns...succes in continuare.

Am coborat din masina “cu portbagaj mare si fara butelie” in care se intamplasera mai multe decat imi puneam inchipui eu...mi-am luat televizorul in brate si ma gandeam ca ajuns acasa si o sa-i dau drumul...gasesc la fel de multe povesti pe vreunul din programe?!

Povestile de pana acum le puteti citi aici (click pe titlu):

3 comentarii:

ILANA spunea...

Inseamna ca nu ai avut onoarea de a-l cunoaste pe Nea Fane, care mi-a dat numarul baiatului sau, si care isi inchinuia ca imi va deveni socru, ca 'baiatul e o bomboana, nu bea, nu fumeaza, nu are prietena'.
grea-i viata de taximetrist, ziua 'vesel' noaptea trist

Jean Bica spunea...

*Ilana: nu l-am cunoscut pe Nea Fane, dar l-am cunoscut pe Nea Nelu...http://jeanbica.blogspot.com/2009/01/lectii-de-viata.html care vroia sa ma cupleze cu fica-sa!

Blogger spunea...

Using Car Rental 8 you can find the cheapest car rentals at over 50,000 locations globally.

  • - Geanta din material textil rezistent si intarit cu material termocolant. Este cusuta manual cu motive populare romanesti. Motivul nu se repeta si pe spa...

Postări populare