Fenomenul “GUMITZA”!


Comerciantii romani, mai ales cei mici, sunt lovitzi de o noua boala. Insa boala nu se manifesta neaparat in dezavantajul lor, ba dimpotriva...e in favoarea lor. Noi restul, cei care ne folosim de serviciile lor suntem afectati. Pai sa explic... Eu, Jean Bica, am fost si eu ca omul in concediu, la mare...si mai aveam nevoie si eu de o apa plata, de un suc, de un pachet de tigari...o hartie igienica, alea-alea...Pretul cam de fiecare data era cu 5.000 in coada, 45.000, 105.000 lei...No, de unde sa am intodeauna si cate o moneda de 5.000 la mine?! Asa ca primeam invaraibil fraza: “ O gumitza? Ca nu am sa va dau 5.000!” La inceput am zis “da”...dar dupa prima zi eram plin de gumitze, stransesem vreo 20 de drajeuri sau lame...iar eu nu mananc guma. Mi s-a pus pata. Am devenit “porcushorul isteric” si am inceput razboiul. In plus, deja ma exaspera termenul de “gumitza”. La naiba, de ce nu “guma”, de ce nu “ciunga”? “Gumitza”?! Ce, daca imi zice “gumitza” o sa ma inmoaie si o sa fiu mai maleabil? Diminutivele fortzate ma fac sa ma enervez.
Prima zi de “porcushor isteric”. Iau o sticla de suc: 55.000 lei vechi. Dau 100.000. “Va dau o gumitza...” intreaba retoric vanzatoare. “NU!” raspund promt. “Pai, nu am sa va dau rest. “Nu am nevoie de guma. Astept pana faceti rost.!”. “A, am gasit!” zicea ea dupa ce cauta scurt in casa de bani. Imi iau banii si plec.
A doua zi de “porcushor isteric”. Iau un pachet de tigari: 45.000 lei vechi. Dau 50.000. “o gumitza, ca nu am 5.000!”, mi se raspunde invariabil. “nu, am o geanta intreaga de gumitze si lamutze si ciungutze...nu mai am nevoie. Nu mananc nici gumitze, nici lamutze si garantat nici bombonele sau bombonutze... In schimb am nevoie de banutzi pentru care am muncit...ok?”. “A, da, domnule, am inteles...” se trezeste din cosmar si cauta intr-o cutie si imi da “nefericita” moneda de 5.000 lei vechi.
A treia zi de “porcushor isteric”. Trei hartie igienica. 5000 una x 3 = 15.000 lei vechi. Ii dau doua bacnote de 10.000 lei. Imi da doua lame si zice: “nu am sa va dau 5.000”. “E, sa mori tu!? Cauta mai bine!” raspund detasat. Vanzatoarea, victima sigura, o pustoaica de vreo 18 ani care daca nu ar fi avut defectul sa fie vanzatoare cred ca i-as fi facut ochii dulci...ca tare bine arata!, ramane blocata... Cu juma' de gura si cu teama imi spune: “chiar nu am, imi aducetzi dvs. cand aveti...” “poate in concediu viitor”, zic eu in gandul meu si intorc spatele si plec uitand sa-i mai fac curte si sa-i mai laud ochii albastri.
Ajung in Bucuresti, cad de serviciu la cumparaturi..
In Bucuresti problema e mai grava si are doua variante:
Prima: Vanzatoarea de la paine trebuie sa imi dea rest 7.000, imi da doua monezi de 1000 si imi intinde 5 bomboane si adauga. “nu am sa va dau 5000”!
De aici trag cocluzia ca fenomenul “GUMITZA” se extinde, ba face si pui...urmeaza “fenomenul BOMBONICA”!
A doua: Vanzatoare in piata, taraba de fructe din Turcia, trebuie sa imi dea 6.000...nu imi da nimic. Ma uit la ea, se uita la mine...”Mai doritzi ceva?” ma intreaba.
Da, restul! raspund. A, pai n-am! Mai venitzi dvs pe aici si va dau data viitoare...Pai stau in partea cealalta a orasului, s-ar putea sa nu mai trec in viata mea pe aici, zic eu la marginea prapastiei spre o isterie creativa (adica deja imi imaginam cum ii bagam marul in gura si o perpeleam la foc mic). E, cand mai trecetzi...imi raspunde sec si se baga sub taraba la o cafea din termos.
De aici trag concluzia ca....imi iau pistol pentru nesemtitzi! Imi trebuie permis port arma, oare?

3 comentarii:

Andras 244 spunea...

da ... iti tre port arma ...
si eu am patit asa...
la inceput luam guma, bomboana, cutia de chibrit, ... apoi faceam isterie a la porcushor istric si turbat ... luam banii ... si recent tactica e urmatoare iau ceva, imi da marfa si "marfa" in loc de bani ... ies din magazin ... dupa cinci minute iau ceva maruntis ... dau exact banii minus banii de "marfa" - se uita cam ciudat, la care zic, da nu miat dato acum 5 minute, acum nam eu marunt ... se ia de obicei inapoi!
imi place blogul
bafta!!!

Irena spunea...

hmmm. daca tot e acceptat trocul asta eu ma gandeam ca am putea sa dam noi cate o gumitza sau o lamutza sau ce mai avem prin buzunare in locul celor 5000. de acum inainte o sa-mi pastrez cateva pstile de orbit in portofel:)

Anonim spunea...

Tare rau :))
Pe mine ma deranjeaza cel mai mult ca au numai orbit albastru winter fresh ,sau cum se numeste si nu il suport,am ajuns rau de tot daca ni se baga cu nesimtire si tupeu cate-o "gumita" in gurita de fiecare data
Cred ca o sa incepem sa falsificam monezi decat bancnote,pote e mai rentabil

  • - Geanta din material textil rezistent si intarit cu material termocolant. Este cusuta manual cu motive populare romanesti. Motivul nu se repeta si pe spa...

Postări populare