Hapciu !!! Am racit !



Interesant este cand racesti, cand nasul tau are robinetul deschis, cand gatul ti-a luat foc, cand oasele te dor de parca ai tras la jug, cand transpiri, iertata sa imi fie expresia, ca un porc (desi eu sunt nascut intre betoane si nu am vazut niciodata un porc transpirat decat la televizor si aia erau cu doua picioare)…toata lumea iti da sfaturi de viata si parca se bucura ca esti racit si ca “Ti-am zis eu…” si de aici continuare depinde in functie de mai multi factori: grad de rudenie, relatie profesionala sau personala, sex (o sa fiu acuzat de misoginism, dar femeile se bucura mai mult cand cineva este racit ca pot sa isi experimenteze leacurile – ne fac cobai) si nu in ultimul rand, « experiente de viata si speranta de viata » .
Reactiile celor din jur le poti introduce intr-un format bine stabilit, pe episoade :
Epidodul I
Atunci cand tie iti este mai rau auzi de la cei din aceasta ultima categorie numai d-astea : « cand eu am fost racit(a), era sa mor », tu tresari contrariat si te gandesti cu sa mori din raceala… « Imi curgea nasul in asa hal ca nu am fost atent(a) cand treceam strada si era sa ma calce o masina ». Sau variatiuni pe aceesi tema : « Ma durea atat de rau in gat ca simteam ca am ghimpi pe gat », « Imi curgea atat de tare nasul ca imi facusem ranii ! », « Facusem o febra atat de mare ca deliram » si asa mai departe te incurajeaza pe tine, un debutant care habar nu ai ce inseamna sa fi racit.
Episodul II
Cum spuneam primul lucru care se intampla cand afla lumea ca esti racit este sa se bucure ca au avut dreptate si sa te scoata tot pe tine vinovat (nu stiti ca intodeauna mortul este vinovat ?!) : « Ti am zis eu sa te imbraci mai gros, ti-am zis eu sa nu mai bei rece, ti-am zis eu sa nu stai in curent, ti-am zis eu sa nu iesi ud la cap… » si asa mai departe. Iar daca protestezi trebuie sa intervina si o terta persoana sa adauge « Lasa-l draga ca e bolnav acum si nu isi da seama », adica un fel de « lasa-l acum ca impactul e prea mic, lasa-l sa se insanatoseasca si ia-l atunci ».
Episodul III
Dupa ce te-au facut sa te simti vinovat incep sa te doftoriceasca intern : « Ia, mama, niste ceai de coada soricelui ca iti ia raceala cu mana ! » Daca nu e « coada soricelului », e « talpa gastii », « rochita miresei » sau « voalul vaduvei ». Neaparat trebuie sa aiba un nume haios, ca doar nu o sa fi un bolnav trist…trebuie sa te mai relaxezi si tu…Te relaxezi la numele leacului si te intristezi cand il gusti…daca nu are un gust extrem de rau nu mai are efect…Garantat ! Iar daca nu are un nume ciudat sigur este facut dintr-o combinatie « letala » : foi de ceapa, coji de nuca (astea parca stiam ca aveau efect educativ, ma punea mama sa stau pe ele cand mai faceam o boacana, si faceam, asa ca sunt « cunoscator ») sau coaja de ou cu lapte si miere : daca ar stii albinele ce facem noi cu mierea lor ar face greva. Treci si de faza asta si incep sfaturile pentru partea ta externa. Ori ce ti se recomanda trebuie sa fie ceva care sa puta…de parca nu ar fi de ajuns ca esti « rupt » mai trebuie sa mai puti si urat… Asa apare otetul, spirtul, gazul si alte licori d-astea cu “ul” in coada. O tuica, un vin, ceva cu un miros mai placut nu ti-ar recomanda nici unul…
Episodul IV
Boala te mai lasa…si te iau « binevoitorii ». « Fi atent, stai in casa sa nu se intoarca » de incepi sa te simti ca si Quasimodo…si sa urasti « vaca » asta de « Raceala » care nici nu a plecat bine ca te ameninta ca se mai si intoarce. Si iar te-ar infasa, iar iti toarna pe gat tot felul de licori si iti infig intre masele termometrul.
Episodul V
Ti-a trecut. Tu esti fericit, vioi, vesel. Lumea din jur cam posaca. Te intrebi ce se intampla…Colegii de la servici sunt suparati ca nu mai au subiect de barfa : « Ai vazut tu ce racit e Bica ? ». Da, fata, ce nas avea…dupa ce e mare mai era si rosu ». Sotia si parinti sunt tristi ca nu mai au pe cine sa dadaceasca si sa conduca…Prietenii ca nu mai au motive sa iti faca vizite sa te intrebe cum te simti si sa-ti bea vinul adunat cu truda.
Am spus. Parerea mea.

Un comentariu:

Anonim spunea...

cat adevar graiesti omule :))

  • - Geanta din material textil rezistent si intarit cu material termocolant. Este cusuta manual cu motive populare romanesti. Motivul nu se repeta si pe spa...

Postări populare