Bila – baiat de baiat


Nu stiu cum l-o chema pe numele lui adevarat, il stiu de cand era mic...se invartea si el pe acolo, pe la bloc...era cumintzel sau asa il vedeam eu...nu facea praf prin fata blocului. Apoi l-am mai reperat prin gasca de pici mai incolo...avea vreo 14 ani. Pantaloni bufantzi, sapca intr-o parte, tricouri largi, atitudine de rapper rebel tot timpul nemultmit...Acum sa tot aibe 18-19 ani...e la fel de rebel. Bine imbracat, sau doar cu haine scumpe, aceeasi atitudine sictirita, putin mai aspru in trasaturi, insa in continuare un copil. I se zice Bila. Nu as putea presupune de ce...
- Ce faci, bre, nu te-am mai vazut de mult...mint eu.
- Pai, de, Jeane, daca nu mai stai si tu cu tovarasii tai.
- Pai sunt si eu cu munca, familia, prietena...alea alea. Tu?
- Pai si eu am de toate si combinatzi, si familie, si femei...dar nu imi uit tovarasi niciodata. Ei ma sustzin! Mai o bauta, mai o interventie, mai o combinatzie...tot timpul ai nevoie de ei si nu trebuie sa ii parasesti!
Sunt uimit de filosofia celui care il vedeam cum ii atarna mucii in urma cu 10 ani si acum imi da lectii de viata...l-as zmotocii un pic, dar continui mai mult curios decat contrariat.
- Dar ce muncesti?
- Ete, combinatzi! Mai un blug de la unu, mai un telefon, mai o roata...d-astea.
- Nu prea pricep, dar merge ce zici tu ca faci?
- E, esti greu de cap...pai iese cum sa nu iasa...ca ma sustzine prietenii...Pai iete cum sta treaba. Eu cumpar un telefon de la un tovaras si ma bag intr-o alta combinatzie cu el si din afacerea asta imi iese si mie ceva...nu are cum sa nu imi iasa. Mai vine un tovaras de la unguri cu marfa, mai imi da unul sa-i mai vand ceva...mai stau aici la jocuri si mai imi iese si de aici...
- Adica vinzi lucruri furate?
- E furate?! Daca e fraieri?! Nu sunt furate sunt cazute din trenuri de marfa, din TIR-uri, de prin buzunare, de prin casa...E marfa tot timpul. Si cum eu am papagal si am multi tovarasi vin la mine romanii si eu le ofer ce vor...sunt businessman! Ce vrei la Bila gasesti?! Ia zi nu te imbrac si pe tine de nunta...ca o cam freci?!
I-as fi frecat eu putin dintii cu lopata...sa uite cand l-a facut si ma-sa...dar devenea interesant dialogul...
- Pai adica ce gasesc la tine?
- Orice, orice ce combinatie vrei...eu ti-o fac! Vrei fete, am si fete...vrei sa te simti bine, iti dau o bila, o tigara...orice!
- Pai de unde?
- Ma descurc eu!
- Straniu! Si asta muncesti tu? Combinatzi?
- Pai da! Daca iese banu'! Pai ce sunt vreun fraierica care se scoala la 7 dimineata si pleca la munca sa traga ca prostu' si sa vina seara acasa mort de oboseala?!
Descrierea mi se potrivea manusa mie!
- Si tu ce faci toata ziua?
- Pai nu ti-am spus? Ma scol dimineatza pe la 12-1 si ies afara, ma intalnesc cu tovarasi, mai bem si noi o bere, mai o ruleta, o “alba-neagra” ceva...seara mergem la terasa...Aici ma gasesti daca ai treaba cu mine, ori in fata la amanet, ori im “jocuri”, ori la terasa...
- Deci tu practic vinzi droguri!
- Bai, Jeane, da' pui multe intrebari...ia vezi! Da', daca vrei iti vand si d-astea!
- Pai cum?
- Etete, dar ce crezi ca o fi greu? Vine omul da banu si ia marfa. Simplu!
- Si politia?
- Ce e cu ea? Pai ea nu se baga! Daca omul vrea sa se simta bine, poate ei sa se opuna?!
- Si cam cat castigi din combinatzile astea?
- E, nu stiu...bine! Dar hai ca dau un vin la terasa...stam aici in picioare?!
Ne indreptam spre o terasa pe trotuar asa cum sunt mai toate in Bucuresti! Ma uitam la el in timp ce mergeam spre terasa...”mare om, mare caracter”...zici ca e un pusti scapat de acasa. Un pusti care a fugit cu banii de iaurt, dar parintii aveau fabrica de iaurt! Lanturi de argint groase cu tot felul de logouri pe post de medalion, pantalonii suflecati la un picior, ras in cap, ochelari negri pe cap...completau o imagine pe care nu o percepusem altfel decat ca un teribilism al varstei...insa era un punct de reper. La terasa toti tovarasi lui Bila, pusti sau baieti de varsta mea, aveau acelasi laitmotiv – rasi in cap, tricouri mulate sau foarte largi, adidasi sau papuci, tatuaje, si invariabil lanturi groase de argint. As putea sa fac chiar o mica paralela...daca ma uit mai atent, lantul gros e o scara de valori. “soldatzii”, executantzii au lanturi de argint...smecherii adevarati, cei care pareau ca dau ordinele...aveau lanturi de aur...grosimea diferea, dar ramaneau totusi extrem de groase.
- Adevarat! Dar ce ai facut? Ti-ai terminat liceul?continui eu discutia la un pahar de gin tonic din partea lu' Bila, in timp ce el bea o bere scumpa.
- Da, normal. Pai a intervenit pentru mine un tovaras ca vroia aia de mate sa nu ma bage in bac, dar a vorbit tovaru asta cu ea si s-a razgandit si la bac a fost usor...m-am combinat si eu, am copiat de la unu de la altul...
- Si acum, dai mai departe?
- Nu, pai nu mai am timp, am o groaza de treaba...vreau sa imi iau si masina. Sa imi deschid un magazin de toale ca am eu o treaba cu unu de aduce din Dubai si misto rau, numai de firma...
- Pai ai bani de d-astea?
- Pai cum sa nu...dar nu crezi ca muncesc pe nasturi, ma invart eu...acum mi-am mai luat cu mine niste pusti si ii pun pe ei sa alerge si eu doar pun la cale combinatzile...iau de la unul ceva si dau la altul, merge treaba...
- Auzi, dar nu iti e frica? Smecheri d-astia din cartier, ca nu esti prea mare...
- Pai ma apara tovarasii mei. Pai suntem unitzi, nu ne lasam la greu...facem bani impreuna si sarim unul pentru altul...Mai sunt batai ca se ridica unu cu gura mare ca e el ghertzoi, dar i se scoate imediat smecheria din cap...iar eu daca imi vad de treaba mea nu ma deranjeaza nimeni, daca o venii altul din alta zona sa puna pretentii, imi chem tovarasii si discutam in grup...se cade la pace sau si-o ia parte in parte...In ultimile luni nu au fost probleme...nu au mai iesit sabile din portbagaj Ca toti vrea acum sa faca bani, nu sa ne taiem intre noi. Daca ies scandaluri ies de la femei ca e ele bengoase si ies in curu' gol pe afara si se mai da unul la ele si apoi vin sa se planga. Eu am batut-o pe una...”Pai tu iesi, fa, in chilotzi si cu tzatzele pe afara, si te plangi cate vrea vreunul sa te ia cu japca? Sa te ia fira-i a dracu de rapandula! Ca eu nu ma bag pentru tine!” si am batut-o, dar de atunci nu a mai facut! Curve, nu stiu decat sa se futa si sa ceara bani!
Cu o asemenea concluzieam incheiat discutia prematur ca a venit o namila burtoasa si l-a luat pe Bila la masa lui...Apoi Bila a zburat nu stiu unde...l-am mai vazut noaptea, asa cum spunea in fata la jocurile mecanice. Parea obosit, azi muncise ore suplimentare.


Povestile de pana acum le puteti citi aici (click pe titlu):

Niciun comentariu:

  • - Geanta din material textil rezistent si intarit cu material termocolant. Este cusuta manual cu motive populare romanesti. Motivul nu se repeta si pe spa...

Postări populare