Nea Nelu – paznic de metrou


Pe nea Nelu nu l-am bagat eu in seama, ci el pe mine…m-am suit la Romana in metrou. Si primul impuls a fost sa ma “pravalesc” obosit langa usa in dreapta unde intamplator este si semnalul de alarma. Vigilent, nea Nelu – unul dintre paznicii trenului, m-a atentionat sa nu ating butonul de alarma din greseala. Bag un zambet de curtoazie si il asigur ca o sa fiu atent. Si aici incepe discutia.

- Obosit? De la facultate? ma intreaba paznicu’
- Da, putin! (Si in gandul meu spuneam : “Saru mana, boerule, ce gingas esti tu de ma crezi inca tanar si zglobiu, de ai stii tu cati ani atarna pe umerii mei?!”) Nu, de la munca!
- Ce lucrati?
- (Bre, dar curios mai esti? Te gandesti ca va pun astia in fisa postului sa comunicati cu calatorii sa nu se plictiseasca de la o statie la alta?! zic in gand) Jurnalist! (o bag eu pe aia din top sa ma dau mare, desi fac si eu interviuri? Fac! Imi dau si eu cu parerea? Imi dau! Pai ce bre nu oi fi si eu un pic de jurnalist?!)
- Oooo, frumos, si va vedem la TV? intreaba nea Nelu
- (Daca iti pui o poza cu mine pe ecran, da!) Nu, imi lipseste coeficientul de fatza! zic eu modest.
- E, parca astia de apar la TV or fi frumosi foc...
- (Ete, al naibi “atarnat-in-gard” in loc sa zica ca nu e cazul sa imi fac probleme ca sunt ok, el, nu!, sau macar sa fi zica “las’ bre ca o fi si o televiziune pentru voi astia mai uratzei”) E, nu sunt, dar eu, stitzi?, eu scriu. Si ma pregateam sa-i spun cum sta treaba cu blogurile, cum scrie lumea ce ii nazare...alea-alea. Nu ca ma asteptam sa inteleaga mare lucru, dar asa ca sa treaca timpul. Dar nu apuc sa mai zic ceva ca...
- Stiti, am si eu o fata, vrea sa dea la ziaristica sa fie si ea la TV, ii place de Mihaela Radulescu...

Cand am auzit asta mi-am zis : “Jeane, ai pus-o! Ti-a pus D-zeu mana in cap! Prospatura, bre! O ei pe asta mica si ii explici tu cum sa ajunga ca Mihaela, Andreea lu Banica sau Andreea, Esca aia...ca doar tu te ai cu ele ca fratzii”.

- Pai da! Sigur! Cati ani are fata?
- 15, face joi!
- (Ptiu, drace! Jeane intrai la “corupere de minore”) A, pai, e mica inca!
- E, da, dar ii place si vrea sa se faca d-asta de apare la TV...vedeta!
- Pai da, sa faca scoala de vedeta...zic eu ca pentru mine desuflat de descoperirea anterioara. Dar e greu sa paziti trenu’? schimb eu vorba
- Greu! Pai trebuie sa fi cu ochii pe toti si sa stai treaz... Pana sa ma angajez aici eram paznic la un depozit en-gross, mai trageam si eu un pui de somn, mai mancam si eu, mai o barfa mica cu fetele, ca era niste fete de lucrau pe centura acolo unde era depozitul...mai trecea ziua. Aici, nimic, trebuie sa fi cu ochii in patru.
- Pai ce puteti sa faceti la cat e de inghesuiala?!
- Sincer, nu fac nimic, dar sa nu zici la ziar la matale acolo...ma plimb si eu de la un capat la altul mai stau jos, mai vorbesc cu calatorii, mai ma uit la femei ca acum pe caldurile astea imi mai clatesc si eu ochii ca sunt fetele mai golase, mai ales la Romana, unde te-ai suita mata, e misto ca se suie studentele si la Universitate la fel...apoi e mai degajat.
- Si ce vorbiti cu calatorii?
- Ete, de ale vietii...intru eu in vorba cu ei...ca sunt mai vorbaret ca asa am cunoscut-o si pe nevasta-mea...Stateam pe scara, pe schela, stii?, ca eu sunt zugrav, renovam un bloc...si ea statea pe balcon ca o puse mama-sa sa intinda rufe...si asa am vorbit vreo trei luni cat am lucrat la fatzada blocului, eu pe schela, ea pe balcon...ma mai ushuia maica-sa, dar ce crezi ca plecam?!
- De regula vorbim de ce mai scrie prin ziare, continua nea Nelu, ca eu citesc ziarul de dimineata si apoi comentez cu calatorii. Ii stiu deja pe multi dintre ei ca mergem impreuna zilnic. Pentru unu’ de merge de la Aparatorii Patriei la Pipera, doarme pe scaun si il scol eu cand ajunge la Pipera...
- Probleme ati avut vreodata?
- Ne! Pai ce sa se intample...mai uita unii bagajele prin tren, mai dau informatii unde trebuie sa coboare…nu am avut nici o problema…

Am ajuns la Unirii, discutia noastra a trebuit sa se intrerupa, dar mi-a spus ca daca mai merg pe Magistrala a II-a sa intreb de nea Nelu sa mai barfim si noi, sa mai punem tarza la cale...l-am asigurat ca asa o sa fac si am lasat in spate unul dintre cei mai vigilentzi paznici, nea Nelu.

Povestile de pana acum le puteti citii aici (click pe titlu):

Niciun comentariu:

  • - Geanta din material textil rezistent si intarit cu material termocolant. Este cusuta manual cu motive populare romanesti. Motivul nu se repeta si pe spa...

Postări populare