Gina – vanzatoare de lenjerie intima in piata


Cand aveam vreo 21 de ani si eram tanar si frenetic intalneam pe unde munceam tot felul de persoane la vreo 50 de ani. Aveam o mare lupta de dus pentru a putea face fata la concurenta celor mai in varsta, dar nu ii intelegeam...la 50 de ani simpli salahori, simpli executanti. Atunci am luat o decizie: daca pana la 30 de ani nu o sa depasesc acest prag, de simplu negru pe plantatie, ma apuc de vandut chilotzi in piata. Anii au trecut, pragul l-am depasit, mai mult sau mai putin...dar, de multe ori, din sictirul acumulat fata piata muncii din Romania...m-am tot amenintat ca imi iau taraba si ma aprovizionez cu chilotzi.
Pe Gina am intalnit-o intr-o piata din Militari...nu iesea cu nimic in evidenta. Mica, slabuta, dar cu un fund mare, tricou cu vedere la buric si sutien cu buretzi. Nimic extraordinar, dar era singura care vindea lenjerie intima: chilotzi, maieuri, sutiene, furouri etc. “Etc.” pentru ca multe din chestiile alea nici nu stiu cum se numesc.
Discutia s-a legat greu. “Da’ ce-ti trebuie interviul cu mine?” Am incercat sa ii explic ca este un interviu cu oameni normali cu meserii normale, oamenii care conteaza pentru guvernanti doar odata la patru ani...N-am prea convins-o! I-am spus ca imi place de ea ca are o figura interesanta si vreau sa o fac vedeta! Asta a fost suficient. In sufletul fiecarei vanzatoare de chilotzi zace speranta ca si ea poate fi o Monica Columbeanu. La asta cred ca se gandea si Gina, doar ca ea este juma’ din Columbeanca ca si inaltime, dar mai conteaza...are o inima mare!
- Cum ai ajuns sa vinzi chilotzi?
- Dar nu vand numai chilotzi...si sutiene si maieuri...pai, dupa ce am terminat liceul, asta de colo, din spatele blocului...5-ul! Il stii, nu? E si dupa aia trebuia sa fac ceva ca ma trimitea mama la munca ca noi suntem doua fete, eu sunt a mai mica! Sora-mea, aia mare, s-a maritat deja...s-a ajuns ca l-a luat pe unul de are o taraba de fructe si legume...uite e aia de acolo din fata, aia roscata...Liliano, vino fata pana la mine ca imi ia interviu! Hai, fa, vino ca nu-ti fura nimeni rosile 5 minute...imi faceti si poza...daca stiam ma pieptanam si eu...Aduna, fa, si tu si un pieptene...Asa...si am fost mai intai la un butic de vindea de toate, CD-uri, posete, fierbatoare...dar era un arab patron si ma muncea de dimineata pana noaptea si pe o colega i-a facut si avansuri...la mine nu s-a dat dar ma platea putin...apoi ma aranjeasem...gasisem in Mall, mintisem ca stiu engleza bine si aia, o doamna bine...statea toata ziua la coafor, avea numai aur pe mana, nu m-a incercat si ma angajase...aveam un salariu baban...imi dadea vreo 12 milioane...dar s-a gasit sa vina un negrotei sa vrea ceva tocmai cand era sefa pe acolo...si cum eu stiam numai pasareasca...S-a prins sefa ca nu stiu engleza si m-a dat afara. Apoi, am fost la cumnata-miu...vindeam cu sora-mea...putini bani ca nu avea si el de unde...dar decat sa stau degeaba...imi ajungeau si mie de un fard, un parfum...Atunci am auzit de nea Vasile ca cauta o fata...m-am dus la el si i-am zis “ia-ma nea Vasile pe mine ca sunt fata cinstita si cuminte” si m-a luat...de atunci vand aici.
- Si cum e?
- E bine. Vin dimineata, imi aduce nea Vasile marfa si eu o intind si seara vine si o ia...In rest am prietene pe aici pe la tarabele astea...Uite sa scrii si de aia de vinde incaltaminte...are 18 ani, e taraba ei si este incurcata cu un fotbalist, dar ea tot vine aici si vinde ca vrea sa fie independenta. Bravo ei! In rest, e fete bune...ne ajutam intre noi. Bem cafeau dimineata impreuna ca nu sunt clienti pana pe la 9.00, la legume si fructe era tot timpul. Aici la imbracaminte in spatele pietei e mai liniste si acum vara e si mai racoare ca nu bate soarele...Si iarna e mai bine aici ca e adapost.
- Si ce vrei sa faci pe viitor?
- Pai ce sa fac? Sa vand mai mult...dar parca nu mai se imbraca romanu’ Anul trecut am vandut bine...se vindeau chilotzi in darci, anu’ asta parca nu mai poarta romanul chilotzi...nu stiu ce e...Si in rest sa fiu sanatoasa si sa-mi gasesc si eu un baiat sa ma iubeasca pentru mine nu pentru bani sau altceva...ca dadusem de unu’ tot timpul venea la taraba sa imi ceara ba bani de tigari, ba sa isi ia si el o bere...si io ii dadeam...fetele pe aici imi tot spuneau ca-s fraiera ca ma face...da’ eu il iubeam si ziceam ca nu e asa...pana cand nu am mai putut si nu i-am mai dat...si m-a parasit! Aia e...un baiat cuminte, sa nu bea, sa stea si el pe acasa...Si o casa...ca stam 5 oameni in casa (dar asta sa nu spuneti la gazeta ca ma rupe sora-mea cu bataia, da asa e...e ea cu barba-su, mama, tata si o bunica si nu am si eu intimitate...sa vin si eu cu prietenu’...cand il aveam ca acum n-am cu cin’ sa vin).
- Doar atat?
- Pai da...ce altceva?
Corect, ce sa iti doresti mai mult...ai totul: este vanzatoare de chilotzi...ceea ce eu mi-am dorit de la 21 de ani si nu am reusit si m-am chinuit sa fac si facultate si postuniversitara si master...si tot nimic. Nu corespund fisei postului, probabil...dar nu ma las...nu e timpul pierdut! Mai am un an pana la 30 de ani!
# Poza e doar spre exemplificare pentru ca mi-a fost imposibil sa fac poza fara ca cei din jur sa se simta amenintati...asa ca Gina a ratat sansa de a fi vedeta!

Povestile de pana acum le puteti citi aici (click pe titlu):

Niciun comentariu:

  • - Geanta din material textil rezistent si intarit cu material termocolant. Este cusuta manual cu motive populare romanesti. Motivul nu se repeta si pe spa...

Postări populare